13. og 14. desember

14. desember
IMG_3168Siste dag på døveskolen før jul, såå koselig! Vi lekte masse, lærte de sheriff og en-to-tre rødt lys, og heiet på deres akrobatiske skills. Det er virkelig noen herlige barn, alle sammen! De er fulle av liv, læringsvilje og glimt i øyet. Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å huske tegnespråk (kan navnet mitt, god dag, takk, hadet, sett deg og hva), så det er ikke alltid like lett å kommunisere med de. Likevel, man kommer langt med vanlig kroppspråk, så jeg greier meg! Over til noe (bitte)litt annet; her prøver vi desperat å få julestemning, og synger derfor mange julesanger! En dag sang vi «Solbarn, jordbarn» til frokosten, og den var igrunnen så fin at jeg har lyst til å dele den her.

Solbarn, jordbarn, bak din tynne hud. Stråler mot  oss, kjærlighet fra Gud.

                                       Hør oss, se oss! Stjernebarn stig ned.                                         Så jordens barn i alle land finner julens fred.

Flyktning, krigsbarn, hjemløs og forlatt, misbrukt, skadet i den dype natt.

Glemt barn, skremt barn, med dets såre sinn, ingen merker tåren på dets kinn.

Bortskjemt, ensomt barn som vil ha mer, trosbarn, Guds barn, håper, venter, ber.

Håpsbarn, fredsbarn, barn fra evighet, vis hvert jordbarn himlens herlighet.

                                     Hør oss, se oss! Stjernebarn stig ned.                                         Så jordens barn i alle land finner julens fred.

 

13. desember
IMG_311313. desember – LUCIADAGEN

Seff måtte den feires. VI gikk i Luciatog rundt på stasjonen, det var skikkelig hyggelig! Den etiopiske familien og de tyske ungdommene ble nok mest overrasket, men hvem blir vel ikke glad når 5 små gutter og 6 store jenter kommer med lussekatter og nyydelig sang (kunne vært sølvguttene, altså) på døra?

Legg igjen en kommentar