19, 20. og 21. desember

21. desember
IMG_3483I dag har det vært fullt kjør hele dagen. Først var vi på juleavslutningen til den norske skolen på stasjonen, og lot oss sjarmere av 6 flinke gutter som sang og spilte skuespill. Senere på dagen hadde vi juleverksted med barnehjemmet, de kom hit til stasjonen, og vi hadde ordna til julekortlaging, dorullnisser og kanelsnurrer. Ivrige jenter og gutter satte igang, og to timer senere hadde vi en haug med rosa og blå dorullnisser, fine julekort og nybakte kanelsnurrer. Da var det klart for fotballkamp, Rainbow Children vs. Club du Sport. Forrykende kamp, som endte med en ganske overlegen seier til Rainbow. Bra for oss da, men må innrømme at det ikke var helt fair play, når deres eldste spiller var kanskje 12 år, mens vår eldste spiller var 16.. Det er ikke noe å si på konkurranseinnstinktet hvertfall. Uansett, kameraet er en artig sak, og veldig gøy er det hvertfall når jeg ser gjennom bildene, og finner en haug med bilder jeg ikke har tatt, som i grunnen er veldig søte. Her har vi Brenda, fineste jenta med det fineste smilet. Siden hun hadde stilt seg så fint opp med blomsten, så tenkte jeg hun kunne bli dagens bilde.

20. desember

IMG_3381Denne dagen var vi på besøk hjemme hos Amos, kontaktpersonen vår. Det var superhyggelig! Vi møtte kjæresten hans, og vi spiste tradisjonell kamerunsk mat; couscous med saus, med fingrene. Veldig, veldig hyggelig! Amos bodde i et quartier et kvarter unna oss, og litt nede i en liten landsby, på en måte. Det var så fint der, og veldig rolig og stille. Her er noen gutter som villig poserte langs veien hjem fra Amos.

19. desember

IMG_3357Denne dagen hadde vi juleavslutning med Peniel. Sssssstemning! Startet med å spise, og du kan tro jeg ble glad da de tok av lokket på matbeholderen, og den inneholdt risotto, og ikke couscous. Det er godt til tider, men det kan ble litt mye av det gode. Etter maten var det duket for dansing, og hellloooo løft taket !! Neida, tulla. Sånn som det er på bildet var faktisk bare fordi jeg tok bilde. Egentlig gikk vi bare rundt i ring, og hermet etter det en gjorde av moves. Ganske greit, da slapp man jo å finne på dansemoves selv, men for to danseglade jenter som meg og Veronica, ble det vel litt for firkantet. Neida, det gjaldt vel egentlig bare Veronica. Uansett, jeg koste meg masse, og ekstra gøy når alle sangene er jesussanger vi synger i koret på fransk og fulani, så vi sang med for full hals. Som sagt, ssssssstemning!

Legg igjen en kommentar